Tegoroczna, dziewiąta edycja Dnia bez Śmiecenia odbędzie się pod znakiem jakości surowca. Stawiam na jakość. Sprawdzam! – hasło kampanii - ma na celu skłonić nas do sprawdzenia czy skoro segregujemy odpady to na pewno robimy to poprawnie– zgodnie z obowiązującymi w naszej gminie standardami zbiórki. Po przeprowadzeniu tzw. reformy śmieciowej gmina jest odpowiedzialna za odbiór odpadów z gospodarstw domowych i to ona decyduje o kształcie systemu selektywnej zbiórki odpadów na swoim terenie. W każdej gminie zbiórka odpadów może wyglądać inaczej – dlatego tak ważne jest, aby zapoznać się ze standardami obowiązującymi w miejscu naszego zamieszkania.” – mówi Michał Mikołajczyk – Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu.
W ramach zbliżającej się edycji Dnia bez Śmiecenia będziemy zachęcać do odwiedzenia strony internetowej gminy lub pobrania w urzędzie gminy informacji w jaki sposób poprawnie segregować odpady oraz zapoznania się z informacją co w danym worku/pojemniku powinno się znaleźć, a czego nie należy tam wyrzucać.
Zadaniem tej edycji jest zajrzenie do własnego pojemnika/ worka i sprawdzenie czy pośród wysegregowanych przez nas odpadów nie znajdują się te, które
nie powinny tam trafić. Błędy, które popełniamy podczas segregowania odpadów często są wynikiem naszej niewiedzy i intuicyjnego segregowania odpadów, a takie proste działanie przeprowadzone przez każdego z nas może znacząco wpłynąć na jakość surowców wtórnych i umożliwić ich efektywny recykling.
Zachęcamy do włączenia się do akcji poprzez:
Kartkę można również otrzymać wysyłając wiadomość na adres: kartka@rekopol.pl
Zapraszamy na: www.dzienbezsmiecenia.pl oraz nasz profil na facebooku.
Więcej informacji:
Monika Wyciechowska
Koordynator Projektu
Specjalista ds. Komunikacji Marketingowej
Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
tel. (22) 550 09 78 , kom. 507129619
e-mail: m.wyciechowska@rekopol.pl
*Dzień bez Śmiecenia - World non-waste Day to pomysł wypracowany przez młodzież z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”, przedsięwzięcia firmowanego przez PRO EUROPE (organizację zrzeszającą działające w ramach systemu Zielonego Punktu organizacje odzysku), a koordynowanego i sponsorowanego w Polsce przez Rekopol. Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze spółki. Kampania jest elementem projektu „Kultura Segregacji” prowadzonego przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. w ramach publicznych kampanii edukacyjnych.