Zwołuję posiedzenie Komisji Infrastruktury, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Bezpieczeństwa Publicznego, które odbędzie 26 maja 2023 r. o godz. 7.30 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Jerzmanowice - Przeginia, Jerzmanowice ul. Rajska 22. Porządek obrad: Otwarcie obrad, stwierdzenie kworum. Zapoznanie z porządkiem obrad....
Urząd Gminy Jerzmanowice-Przeginia 32-048 Jerzmanowice, ul. Rajska 22 woj. małopolskie, powiat krakowski współrzędne GPS 50.215113,19.745157 NIP: 513-024-79-83, REGON: 000535043 Godziny pracy Urzędu: Poniedziałek 7:30 - 17:00 Wtorek 7:30 - 15:30 Środa 7:30 - 15:30 Czwartek 7:30 - 15:30 Piątek 7:30 - 14:00 ...
18.03.2021
Finansowa pomoc dla Przedsiębiorców oraz osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej
Do pobrania:
04.03.2021
Bezpłatne szkolenia z obsługi i prowadzenia mediów społecznościowych dla małych i średnich przedsiębiorstw z branży turystycznej
Nie ma cię w internecie? To znaczy, że nie istniejesz. Jeśli prowadzisz gospodarstwo agroturystyczne, pensjonat lub świadczysz inne usługi turystyczne uzupełnij ankietę i weź udział w warsztatach dla przedsiębiorców, gdzie nauczysz się skutecznie korzystać z mediów społecznościowych!
Podczas szkolenia dowiesz się, dlaczego aktywność w mediach społecznościowych jest ważna w twojej branży. Poruszony zostanie zarówno podstawowy zakres zagadnień związanych z wizytówkami Google, komunikowaniem na Facebooku oraz Instagramie, ale omówione zostaną także zasady budowania identyfikacji wizualnej w internecie, a dla użytkowników zaawansowanych planowanie kampanii reklamowych skierowanych do konkretnych grup odbiorców. Forma szkolenia łączyć będzie część wykładową z praktycznymi warsztatami. Poziom szczegółowości poruszanych zagadnień dostosowany zostanie do zaawansowania i potrzeb grupy.
Szkolenie skierowane jest do małych i średnich przedsiębiorstw z branży turystycznej, które zarejestrowały się w bazie obiektów biorących udział w programie Polski Bon Turystyczny oraz które same, własnym sumptem prowadzą swoje media społecznościowe. Szkolenie planowane jest na II połowę marca 2021 roku. Będziemy wdzięczni za uzupełnienie poniższej ankiety dotyczącej potrzeb szkoleniowych, tak abyśmy mogli jak najlepiej przygotować program szkolenia i dostosować poziom jego zaawansowania.
Szczegóły wraz z ankietą dotyczącą warsztatów znajdują się pod linkiem: https://bonturystyczny.polska.travel/aktualnosci/warsztaty-dla-przedsiebiorcow-obsluga-mediow-spolecznosciowych
W razie pytań prosimy o kontakt z panią Anną Garczyk-Zielińską z POT (tel. 12 344 99 10, anna.garczyk@pot.gov.pl)
5.10.2020
Zapraszamy do udziału w warsztatach biznesowych dla małopolskich przedsiębiorców.
Data: 8 października 2020, godz. 15:30-18.00
Miejsce: Stara Zajezdnia Kraków, ul. Świętego Wawrzyńca 12
Organizatorzy: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MeetingPlanner.pl
W wydarzeniu mogą wziąć udział podmioty z województwa małopolskiego, które świadczą usługi w zakresie turystyki biznesowej, targów, spotkań biznesowych, naukowych oraz kulturalnych.
Udział jest bezpłatny.
We współpracy z MeetingPlanner.pl zapewniamy możliwość przeprowadzenia rozmów handlowych z wybranymi przedstawicielami agencji eventowych i incentive travel, biur podróży, DMC, PCO, firm szkoleniowych oraz meeting plannerów korporacyjnych.
Nie czekaj - zgłoś swój udział !!! Liczba miejsc limitowana !!!
Link do formularza rejestracyjnego >>
Po zakończeniu warsztatów zapraszamy do uczestnictwa w kolacji integracyjnej, która odbędzie się w Folwarku Zalesie. Osoby chcące uczestniczyć również w kolacji prosimy wpisać w polu uwagi odpowiednią adnotację.
4.09.2020
PFR Portal PPK zaprasza pracodawców, przedstawicieli kadr i działów HR oraz zespoły odpowiedzialne za wdrożenie PPK z województwa małopolskiego na bezpłatne szkolenie:
„Założenia i zasady funkcjonowania programu
Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK)”.
Jakie są założenia i zasady funkcjonowania programu PPK? Jak wdrożyć PPK w swojej firmie? Czy każda firma musi mieć PPK? Co to jest instytucja finansowa i jak ją wybrać? Jakie terminy obowiązują przy wprowadzeniu PPK?
01.07.2020
Pomoc ZUS dla poszkodowanych przedsiębiorców
Przedsiębiorco!
Poniosłeś znaczne straty w wyniku ostatnich nawałnic i dlatego masz problem z opłaceniem składek? ZUS oferuje pomoc m.in. poprzez odroczenie terminu płatności składek bieżących, rozłożenie zaległości na raty.
Do pobrania:
19.06.2020
Pomoc dla średnich firm dotkniętych COVID-19
Aż 2,5 mld złotych przewidziała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ogłoszonym właśnie naborze „Dotacje na kapitał obrotowy”. Ma być on wsparciem na utrzymanie działalności dla przedsiębiorców, którzy na skutek pandemii COVID-19 znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej. Środki pochodzą z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wnioski można składać do 31 lipca, lub do wyczerpania środków.
Dotacje na kapitał obrotowy to uzupełnienie rządowej tarczy antykryzysowej. – Gospodarcze skutki pandemii spowodowanej przez koronawirusa w szczególności odczuwają mikro, małe i średnie firmy. Robimy wszystko, co możemy, aby przedsiębiorcy wyszli z kryzysu jak najbardziej wzmocnieni i dalej mogli rozwijać swoje biznesy. Chcemy, aby mieli świadomość, że ich wspieramy i otaczamy szczególną troską. I temu też służą takie nabory jak ten – mówi Jadwiga Emilewicz, wicepremier, minister rozwoju.
Pomoc adresowana jest do średnich przedsiębiorców. Starający się o wsparcie musi wykazać, że obroty jego organizacji spadły o co najmniej 30 proc. w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego okresu ubiegłego roku.
– Maksymalne dofinansowanie przewidziane w naborze to prawie 430 tys. zł, przy założeniu że przedsiębiorca zatrudnia 249 pracowników i zawnioskuje o wsparcie na 3 miesiące. Aż 2 mld zł w puli środków pochodzą z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Jest to największe wsparcie z Funduszy Europejskich skierowane do przedsiębiorców, którzy zmagają się ze skutkami pandemii w swojej bieżącej działalności gospodarczej i mają trudność w utrzymaniu płynności finansowej. Kolejne 500 mln zł pochodzi z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia – podkreśla Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej.
Do Programu Operacyjnego Polska Wschodnia wniosek o dofinansowanie mogą składać przedsiębiorcy prowadzący działalność na terytorium województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. W ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój dotacje są przewidziane dla firm działających na trenie województw: dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, opolskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego oraz zachodniopomorskiego.
– Trwająca epidemia ma wpływ na wszystkie dziedziny gospodarki, a jej fatalne skutki odczuło wiele przedsiębiorstw. To bardzo ważne, by pomóc im przetrwać ten czas. To ważne nie tylko dla przedsiębiorców ale i, dla całej naszej gospodarki. Dlatego w ramach naboru przedsiębiorcy mogą otrzymać 100 proc. kosztów kwalifikowanych, co oznacza, że nie muszą mieć wkładu własnego. A aby możliwie jak najbardziej uprościć składanie wniosków cały proces będzie przeprowadzony zdalnie – mówi Małgorzata Oleszczuk, Prezes PARP.
Wnioski można składać od 15 czerwca do 31 lipca br., lub do wyczerpania alokacji. O przyznaniu dofinansowania będzie decydować kolejność złożenia wniosku.
17.06.2020
Ulgi podatkowe dla małopolskich przedsiębiorców. Wsparcie Krakowskiego Parku Technologicznego dla firm
Prowadzisz przedsiębiorstwo na terenie Małopolski. Zgłoś się do Krakowskiego Parku Technologicznego. Możesz otrzymać wsparcie: zwolnienie z podatku dochodowego CIT lub PIT.
W Małopolsce warto inwestować i korzystać z ulgi podatkowej w ramach Polskiej Strefy Inwestycji (PSI) – programu pomocy dla inwestorów obsługiwanego przez Krakowski Park Technologiczny.
Kto może ubiegać się o wsparcie?
O wsparcie mogą się ubiegać przedsiębiorcy, którzy chcą:
Jakiego typu branże mogą ubiegać się o wsparcie?
O pomoc może ubiegać się firma z szerokiego wachlarza branż. Pomoc mogą otrzymać niemal wszystkie firmy produkcyjne i logistyczne oraz niektóre usługowe. Wśród ostatnich inwestorów w PSI, znalazły się:
Kto wydaje decyzję o wsparciu?
Decyzję o wsparciu na obszarze województwa małopolskiego oraz powiatu jędrzejowskiego (w woj. świętokrzyskim) – na podstawie wniosku przedsiębiorcy – wydaje Krakowski Park Technologiczny w imieniu ministra właściwego ds. gospodarki.
Jaka jest realna pomoc dla przedsiębiorstwa?
Wysokość pomocy publicznej na obszarze obsługiwanym przez KPT (zwolnienia z podatku dochodowego CIT lub PIT) wynosi:
Np. mały przedsiębiorca inwestujący 5 mln zł na zakup gruntu, budowę zakładu i wyposażenie w potrzebne maszyny, uzyska zwolnienie z PIT lub CIT w wysokości 2 750 000 zł do wykorzystania przez 12 lub 15 lat. Podatku nie płaci tak długo, dopóki ten limit (2 750 000 zł) nie zostanie wykorzystany.
Krakowski Park Technologiczny udziela pomocy bez względu na miejsce inwestycji.
Więcej informacji na temat Polskiej Strefy Inwestycji i korzyści dla przedsiębiorców uzyskasz poprzez bezpośredni kontakt z Działem Obsługi Inwestora KPT:
email: strefa@kpt.krakow.pl tel. +48 690 950 600 i +48 12 345 32 23
Link bezpośredni do dodatkowych informacji na temat PSI: https://www.kpt.krakow.pl/polska-strefa-inwestycji/informacje-podstawowe/
17.06.2020
Udział gminy w projekcie: „Standardy obsługi inwestora w Małopolsce”
8 maja 2020 r., podczas spotkania on-line zorganizowanego przez Krakowski Park Technologiczny, został oficjalnie zainaugurowany projekt „Standardy obsługi inwestora w Małopolsce”. Jego celem jest podniesienie jakości świadczonych usług na rzecz przedsiębiorców zainteresowanych działalnością na terenie naszej gminy.
Projekt prowadzony będzie przez Województwo Małopolskie oraz Krakowski Park Technologiczny. Przystąpiło do niego 85 jednostek samorządu terytorialnego z terenu Małopolski. Projekt zakłada wypracowanie i wdrożenie jednolitych standardów obsługi przedsiębiorców na szczeblu samorządowym w oparciu o wzorce Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Najważniejszym efektem standaryzacji będzie lepsza, sprawniejsza i bardziej profesjonalna obsługa podmiotów zainteresowanych inwestowaniem w gminie, przygotowanie szeroko rozumianej oferty inwestycyjnej, budowanie pozytywnego wizerunku lokalnego samorządu i promocja gminy jako miejsca do lokowania inwestycji. Efektem działań ma być wzrost przedsiębiorczości, napływ nowych inwestycji, a w rezultacie rozwój gospodarczy.
Wdrożone mają zostać rozwiązania i strategie ułatwiające przyjmowanie nowych inwestorów i ułatwiające zapoznanie się z przepisami, planami zagospodarowania przestrzennego i możliwościami realizacji przedsięwzięć.
Działania są częścią szerszego projektu pn. „Wysokiej jakości usługi administracyjne”, realizowanego w całej Polsce przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Miał on już swój pilotaż w województwie warmińsko-mazurskim. Wzięło w nim udział wówczas ponad 50 samorządów.
Szkolenia będą w całości finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych INFORMACJE OGÓLNE Od 25 maja 2018 r. stosowane jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz...
1 |